Price is what you pay. Value is what you get.

“Raise your children with money and they.ll know the price of things. Raise them with love and they.ll see the value of things.” – unknown

Am auzit proverbul acesta acum cateva zile si m.a pus pe ganduri putin. Adevarul e ca micul debate, intre mine si o prietena apropiata, care a avut loc azi m.a inspirat sa scriu despre diferenta dintre pret si valoare. Pretul se stabileste, valoarea se capata in timp. Asa cum un om poate detine stil si rafinanta, asa si lucrurile sau actiunile noastre devin valoroase. Din punctul meu de vedere oricine poate avea haine extravagante la preturi exorbitant de nemeritate si sa creada ca are stil. NU. Stilul se naste.

Nu vad absolut nici un scop in a cheltui milioane, miliarde pe materiale. Materiale care anul viitor nu vor fi bune sau la moda sau, chiar mai rau, vor ajunge in stare de carpa. Traim parca intr-o competitie de “cine are cele mai scumpe obiecte” si tindem sa ne afirmam tot mai tare, sa ajungem pe locul intai pentru a ne hrani falsa impresie ca hainele si lucrurile scumpe ne aduc respect. FALS. De cand ma respecta lumea pentru ce iau pe mine? De cand trebuie sa detin etichete de firme care numai numele e de ele, nu si calitatea, ca sa mi se acorde respect? O cursa in care checkin.urile in localuri de fite si pozele pe instagram la lucrurile cele mai scumpe nu au cum sa lipseasca. Trist.

Suntem o generatie crescuta stupid, cu ideea ca snobismul e o calitate si banii aduc fericirea. Banii aduc ignoranta, care e o fericire atat de falsa! Ne lasam imbratisati de gandul ca “mie sa.mi fie bine” si uitam de oamenii din jurul nostru. Dam milioane pe haine si ne tragem pe cur la propriu pentru niste maruntis pe care sa.l dam pomana.

Nu ma intelegeti gresit, nu va obliga nimeni sa nu va mai luati hainele care va plac. Am si eu reactii de snoaba din cand in cand, dar am nevoie de anumite imbolduri ca sa ma reintorc pe pamant, la realitate. Realitatea in care esti apreciat pentru ceea ce detii intelectual, apreciat pentru taria de caracter si persoana de care dai dovada ca esti. Asta e realitatea mea.

“Know your value and you won.t have to sell yourself.”

Cheers:).

Image

Leave a comment